STEM Discovery Week 2016
22 to 29 April will be the STEM Discovery Week, celebrating STEM Careers and studies!;
STEM Discovery Week 2018
"Say YES to STEM"
STEM Discovery Week 2019
“Best practices in using innovative STEM resources”
STEM Discovery Week 2020
“Innovative Trends in Education”
STEM Discovery Week 2021
"Sustainability and Citizenship"
STEM Discovery Week 2022
"STEM for all"
STEM Discovery Week 2023
"STEM Identities"
STEM Discovery Week 2024
"Life Terra"
Infografic interactiv realizat de “National Academies Press”
By Lorena Elena Olaru noiembrie 29, 2018
"STEAM ON THE STAGE" - Logo Competition
În cadrul proiectului eTwinnig fiecare echipă de elevi a
creat câte un logo şi o mascotă. Mascota şi logo-ul proiectului au fost alese
în urmă unui concurs la care au participat toti elevii din cele 4 ţări.
“STEAM ON THE STAGE” - proiect eTwinning
eTwinning a fost lansat
în 2005 drept componentă fundamentală a programului eLearning al Comisiei
Europene. începând din 2014 a devenit parte integrantă a Erasmus+, Programul Uniunii Europene pentru Educație, Formare,
Tineret și Sport. În anul şcolar 2018-2019 în şcoala noastră se va desfaşura
proiectul “STEAM ON THE STAGE” în colaborare cu şcoli din Turcia, Macedonia de
Nord, Ucraina şi România.
Toată lumea este de acord că în acest moment
conceptul STEM (Science, Technology, Engineering şi
Mathematics) este considerat viitorul
educaţiei. În ultimii ani s-a observat la nivel mondial, o scădere
îngrijorătoare a interesului elevilor pentru domeniul științelor exacte. Se impune de asemenea ca numărul elevilor
care urmează un traseu educaţional STEM să crească, pentru că în ciuda crizei
economice mondiale angajatorii au dificultăţi în a găsi persoane calificate
pentru posturi corespunzătoare acestor domenii. Cu
toate acestea, nu este obligatoriu ca toţi elevii să devină programatori sau
specialiști STEM. Gândirea
critică și creativă (competenţe importante ale secolului
21) facilitează rezolvarea problemelor
pentru a înțelege modul în care diferite părți sau sisteme interacționează unul
cu celălalt. Persoanele care gândesc creativ pot aborda o problemă distinct
prin integrarea cunoștințelor din alte discipline. De asemenea, angajaţii STEM
au nevoie de abilități de gândire
pentru a produce soluții inovatoare și profitabile. Transformarea conceptului
STEM în STEAM contribuie la transformarea sălilor de clasă într-un mediu de
învățare creativ. Acesta este
şi scopul acestui proiect, să transformă activităţile de învăţare clasice,
plictisitoare în activităţi atractive. În anul şcolar ce începe elevii vor
desfăşura în cadrul acestui proiect activităţi diverse (realizarea unui logo şi
a unei mascote, crearea de produse comune cum ar fi ebook sau o poveste ş.a).